måndag 17 mars 2014

Vägledare- Framtidens hopp

Påbörjade min andra praktik under min utbildning i måndags förra veckan hos en privat utbildningsaktör för arbetssökande. Mitt uppdrag är att hålla i information och gruppledning för dels unga som står längst ifrån arbetsmarknaden samt utrikesfödda som saknar svenska. Det är det absolut roligaste och givande arbetet jag haft i hela mitt liv än så länge. Vilken skillnad ens insatser har på både individnivå som för samhället genom att vägleda en annan människa till nya insikter. Det är en spännande resa med ett tydligt syfte och mål samtidigt vet ingen vad resultatet blir förrän längre fram. Nu har jag 4 spännande veckor kvar framför mig och jag försöker att utnyttja tiden väl och njuta medan jag kan. Nu är jag halvvägs i utbildningen med 1½ år kvar och jag vill börja jobba med detta fantastiska arbete så fort jag kan.

Allt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.